Alla inlägg under september 2010

Av Sandra Ljung - 9 september 2010 00:46

Kvällen har jag spenderat framför datorn och tvn, men mest datorn. Jag tittade på idol men sen var resten av programmen jag skulle se bara på i bakgrunden.

Jag har suttit och fixat till dopet. Gjort Klart dopkortet och gjort en lista på vad som är klart och vad som behöver göras, samt gjort en gästlista, just nu är det 46 personer som står med på listan, men det kommer att tillkomma fler, jag har inte skrivit upp vilka kompisar Andreas ville bjuda.

Det kommer bli ett ganska stort dop.


Nu kom Andreas hem.

Jag är inte trött även fast klockan snart är ett! Jag har varit uppe sen klockan sju i morse ungefär. Men jag drack en kopp kaffe tidigare, så det kanske är den som håller mig uppe.


//Sandra

Av Sandra Ljung - 8 september 2010 17:44

Nu är det bestämt vilket dopkort det blir, så nu ska jag fixa texten och sedan mejla det till Andreas pappa så ska han skriva ut dom, och sedan är det bara att skicka iväg dom.


 
Vad liten han var där!, Sötgubben <3


I dag har jag och Charlie tagit en tur runt kyrksjön, det är otroligt fint väder i dag så jag vart tvungen att ta av mig jackan och gå i linne. Efter promenaden så gick vi och handlade lite på coop, jag hade fått ett erbjudande att om jag köpte 10 barnmatsburkar från nestlé så fick jag 20kr rabatt, men när jag kom till barnmats hyllan så fanns det bara fruktpureér från 6 månader annars var allt från 8 månader eller äldre. Så det vart sempers barnmat istället. Får gå och kika på ica om dom har mer från nestlé.

Jag köpte även en ny nappflaska till Charlie, en som är större än den andra han har.


När vi kom hem så fick Charlie mat, och jag kokade nappflaskan.

Nu sitter Charlie och leker i babysittern och pratar.


I kväll ska blir det tv hela kvällen, 18:00 ska jag kika på Christine, 18:30 blir det Vänner, 19:00 blir det two and ha half men, 20:00 blir det Idol, 21:00 blir det skånefruar och 22:00 blir det kungarna av tylösand.

Hela kvällen planerad, haha.


Nä snart måste jag nog laga middag, men det är ju så tråkigt att bara laga till sig själv! så det blir något enkelt.


//Sandra

Av Sandra Ljung - 7 september 2010 22:07

Nu har jag gjort två olika dopkort på datorn, med bilder och text. När jag var klar så upptäckte jag att jag har skrivit en siffra fel i telefonummret! så jag måste skriva om allt, men det orkar jag inte nu. Jag vet ju i alla fall vilket typsnitt och storlek jag ska använda, och vad det ska stå.

Andreas ska få titta på dom när han kommer hem och säga vilket han tycker vi ska använda, så jag behöver bara göra om ett.


Charlie på BB.


Charlie somnade åtta i kväll. Nu ligger han och drömmer tror jag för han ligger och gnyr lite.


Funderar om jag ska gå och lägga mig snart, så att jag är lite pigg i morgon.


Nattinatt.


//Sandra

Av Sandra Ljung - 7 september 2010 11:53

Usch, jag är jätte trött i dag! Steg upp med Charlie tio i sju i morse, bytte blöja och gav honom frukost sedan tittade vi på tv en stund och efter det när klockan var ca halv nio gick vi och la oss en sväng igen. Halv elva var klockan när vi vaknade nästa gång.

Andreas har åkt i väg en sväng för att hjälpa någon kompis att bära en soffa och sedan skulle han handla. Charlie sitter och tittar på tv och leker i babysittern och jag ligger i soffan och skriver detta.


I kväll börjar Idol! Uttagningarna är roligast tycker jag :)


Nu ska jag nog kika på uppdrag granskning, det var Emelie som pratade om det i går. Det verkade helt sjukt, Föräldrar i te.x Svergie vill ha mer tid att umgås med sina barn så dom anställer folk från te.x Estland som ska komma och ta hand om hushållsarbetet åt dom, Men dom som kommer och jobbar får ju lämna sina barn i hemlandet och får aldrig träffa dom. Därför har det blivit jätte många föräldrarlösa.

Tänk om jag skulle vara tvungen att lämna Charlie för att åka och jobba hos någon rik familj som vill ha rent i huset och mer tid för deras barn medans jag aldrig skulle träffa Charlie! vad hemskt! Dom kan väl städa deras egna jävla hus och skänka pengarna istället!


//Sandra

Av Sandra Ljung - 6 september 2010 23:52

Nu har jag pratat med storasyster Emelie i nästan fyra timmar, det var länge sedan jag pratade med henne sist, så det var kul att prata med henne :) Vi pratade om allt möjligt, dop, politik, jobb, barn, skola, dagis och mycket mer.


 

Emelie när hon var hemma sist.


Det vart ingen besiktning av bilen i dag, Andreas fick inte till handbromsen. Jag tror det är en del som måste bytas ut om det ska bli riktigt bra och gå igenom besiktningen.


I går somnade jag i soffan. Vaknade tre i natt och då stod tvn och alla lysen på så jag stängde av allt och gick och la mig.

Två timmar senare vaknade jag av att Charlie började stortjuta, han hade ont i magen skulle jag tro, jag gick upp med honom, bytte blöja och tröstade. Han fes lite och började lugna ner sig, jag gav honom en flaska vällning och sedan var allt bra igen och han somnade om.

Klockan sju ungefär vaknade han igen men då gick Andreas upp med honom.


 

I dag har jag och Charlie varit ute på promenad med Lillill. På vägen hem ringde jag till Emelie och har pratat med henne tills nu.


Nu ska jag gå och lägga mig snart, börjar bli ganska trött.


//Sandra

Av Sandra Ljung - 5 september 2010 19:38

Farmor & farfar kom inte i går, dom hade problem med bilen och var på auktion. Jag gjorde inget speciellt i går, var bara hemma sedan gick jag och handlade när Andreas kommit hem. Vi gick och la oss vid 22:00 i går, Andreas var trött och jag var rastlös och visste inte vad jag skulle göra, men jag somnade ändå ganska snabbt.


Charlie och moster Linda för några veckor sedan.


Nu sitter jag här fullproppad med mat & tårta, i soffan. Vi hade bjudit hit mamma, Leif och Linda på middag. Jag lagade maten som Andreas hade tänkt att laga (han jobbade, så han kunde inte), ädelostsås, champinjoner, kött och klyftpotatis. Det var jätte gott, alla vart nöjda och mätta. Linda hade tagit med sig en bit tårta som hon ville att vi skulle smaka på, hon ska ju göra tårtan till dopet, och den var super god! så den blir det :)


Mamma hade köpt en bitring till Charlie som hon hade med sig, och jag kokade den (det brukar man göra med, nappar,bitringar,nappflaskor åså), men en del på den började smälta! så det var bara att kasta den.


Ja i dag så har jag städat och lagat mat, sen har jag inte hunnit med så mycket mer.


 


Charlie ligger och sover nu, han stenslocknade när mamma höll på att ge honom vällning. Andreas har åkt till jobbet för att spänna handbromsen på bilen, han ska troligen besikta den i morgon.


I kväll blir det bara tv-tittning och data-sittning skulle jag tro.


//Sandra

Av Sandra Ljung - 4 september 2010 10:03

Charlie ligger och leker i babygymet, Andreas har åkt och jobbat och jag sitter här vid datorn.

Nu är klockan 10:02 och i dag har jag redan hunnit, tagit en dusch och gjort mig i ordning, dammsugit och plockat i hela lägenheten, tagit av och lagt in tvätten som hängde på torkställningen och tvättat en maskin och hängt den. Jag känner mig ganska nöjd, det är skönt med lite ordning och reda :).


 


I dag kommer kanske farmor & farfar och hälsar på, pappa sa att dom funderade på det. Så man får se om dom dyker upp. :)


//Sandra

Av Sandra Ljung - 3 september 2010 20:45

I dag hämtade jag mina saker från hm på coop. Allt var jätte bra, Andreas beslag tog örhängerna och stod och testade dom inne på toaletten, haha, han såg ganska rolig ut :P och han lyckades självklart tappa en plupp som sitter bakom örhänget och vi har inte hittat den än, men den kommer väl fram :)


<3


Charlie är fortfarande vaken, han somnade en sväng vid sju och sov en liten stund. Men jag tror att han kommer somna snart igen.


Andreas är hemma hos en kompis och kollar på fotboll och dricker öl, så han kommer nog hem i natt någon gång, eller ja inte så sent för han ska ju jobba i morgon.


Jag sitter här och bloggar med Charlie brevid mig och kikar lite på föräldrarfällan.


//Sandra

Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards