Alla inlägg under juni 2012

Av Sandra Ljung - 30 juni 2012 13:34

                  

Juni i bilder.
Månaden började med att lille William (han har fått ett namn nu, dock inga mellannamn ännu) kom till världen.
När i åkte till hudik för pku-prov och undersökning av William passade Andreas på att fiska lite strömming, men utan någon lycka.

På nationaldagen bakade jag för första gången en tårta med hemmabakade tårtbottnar.
Lindas bal inträffade och jag fick äran att göra hennes smink och hår.

En vecka senare tog hon studenten och vi stannade i Bollnäs några dagar för att fira henne.
På grillfesten hos pappa fick Charlie en snurra med en klubba av min farmor & farfar.
Mamma kom till Ljusdal för att umgås med mig, Charlie och William, vi besökte lekparken och käkade blodpudding.
I Torsdags fiskade jag och Charlie med Lillill i borrsjön. Det var första gången Charlie åkte båt och fiskade själv.
Tyvärr vart det inga bilder på midsommar, men den firade vi i stugan i ramsjö och hade det jätte mysigt.


I morgon ska vi äta lunch i ramsjö och fira Andreas farmors gubbe som fyller år. Efter det styr vi kosan mot Bollnäs och hämtar upp pappa och sedan bär det av till nynäshamn och därifrån vidare med färja till vackra Gotland och Emelie.


//Sandra

       

Av Sandra Ljung - 2 juni 2012 14:17

 


Vid 22:30 tiden i torsdags 31 maj fick jag en enorm värk följt av vattenavgång och det stod helt klart att nu var det dags!
Andreas väckte upp Charlie som vart lycklig över att få åka till farmor och farfar sent på kvällen. Efter att han skjutsat Charlie kom han och hämtade mig som börjat fått tätare och tätare värkar.
I bilen ringde jag förlossningen och dom frågade hur tätt jag hade mellan värkarna, jag svarade 5 minuter ungefär. Usch vilken bilfärd! jag klockade värkarna i bilen och då var det ca två minuter mellan.
Väl framme i Hudik på förlossningen fick jag lägga mig med med mätarna som mäter ekg och sammandragningarna. Nästan på en gång frågade jag när man fick börja med lustgas, vilket jag fick göra direkt. Jag sa att jag ville ha ryggmärgsbedövning och att jag gärna ville ta en dusch för att slappna av. Innan jag fick duscha skulle barnmorskan känna hur mycket jag var öppen och då sa hon att det inte fanns tid för det ena eller det andra (ingen dusch eller ryggmärgsbedövning) för jag var öppen 10cm, så snart skulle bebisen vara ute.
Krystvärkarna började och denna gång var jag mycket mer medveten och det gjorde ondare än förra gången, dels för att jag inte hunnit andas så mycket lustgas och dels för att jag inte fick någon ryggmärgsbedövning.
00:38 var han ute och vilken känsla det är när man får sin lilla bebis på bröstet! obeskrivligt och värt varenda värk! <3


Han är 51cm lång (lika som Charlie var) och väger 3828g.


I går vid tre tiden var vi hemma i Ljusdal igen. Då åkte vi till Andreas föräldrar där Charlie var. Charlies första reaktion var blyghet mot mig och mot bebis men efter en stund släppte det och han tog en närmare titt på lillebror och resterade av eftermiddagen skulle han titta på bebis hela tiden, stolt storebror :)
Det var svårt att lägga han på kvällen men efter en stund gick det och han sov i sin säng hela natten.
Klockan 05:00 kom han in till vårt sovrum och frågade genast efter bebis.


I dag har Charlie dock vart en aning surig och på tvären, men det beror nog mest på att hela familjen varit trött och det är ju en omställning med en till liten familjemedlem.


<3<3

Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards