Alla inlägg under augusti 2011

Av Sandra Ljung - 29 augusti 2011 21:46

I dag åkte Charlie cykel för första gången. Perfekt att kunna cykla överallt med Charlie :)


Jag trodde att det skulle bli lugnt på salongen i dag, men fel hade jag. Det är kul när det är mycket kunder så jag hoppas att det håller i sig!


Efter en regnig hemfärd så har jag städat, lagat mat, strukit gardiner och hängt upp dom samt nattat lilleman som somnade omedelbart.


Snart ska jag gå och lägga mig.



//Sandra

Av Sandra Ljung - 27 augusti 2011 23:10

Har jobbat i dag och det har varit mycket kunder :)


Slutade klockan 15:00. När jag kom hem käkade vi smörgåstårta och sedan åkte Andreas i väg och golfade.

Jag och Charlie har varit hemma hela kvällen, han har sprungit runt och hittat på bus och jag har jagat honom. Han somnade runt 17:30 och sover än!

När han somnat passade jag på att tona håret med goldwells nya 5B.


Andreas kom glad hem från en golfrunda som hade gått mycket bra.

Sen dess har vi haft myskväll med tända ljus och film :)


 

Jag lånade en del böcker av mamma förra helgen och "den glömda trädgården" är en av dem. Jätte bra bok! Jag kunde inte sluta läsa, jag läste på mornarna innan jag skulle till jobbet, på luncherna och kvällarna!

Läs den :)


I morgon ska jag inviga mina nya inlines :P


//Sandra

Av Sandra Ljung - 26 augusti 2011 22:34

I dag har jag haft en härlig födelsedag!

Dagen började med att hela familjen steg upp tillsammans. Andreas sprang ut till bilen och kom tillbaka med ett stort och ett litet paket. Först öppnade jag det stora och i det låg det ett par inlines! Helt oväntat, när jag var liten tyckte jag att det var jätte roligt att åka inlines men med åren har man glömt bort, men gud vad kul att åka inlines! I det lilla paketet låg det en fin parfym.


 


Innan jag hunnit gå till jobbet åkte Andreas & Charlie till sjukhuset. Plutten ramlade i går på dagis och slog armen. Han rörde inte armen på hela kvällen i går och om man kände på den så grinade han till. Jag och svärmor åkte in till sjukhuset igår och där sa dom att vi skulle komma tillbaka dagen efter och göra en röntgen. I morse när han vaknade var han pigg och kunde röra armen igen, men för att ta det säkra före det osäkra så åkte Andreas & Charlie till sjukhuset för en röntgen, allt var bara bra :)


I dag har det vart fullsmockat med kunder på salongen, sådana dagar gillar jag :)

Innan jag gick hem ikväll fick jag ett paket och klippningen och ögonbrynen som jag fick fixade i onsdags fick jag också i present! När jag kom hem öppnade jag paketet som innehöll ett presentkort på kläder. Väldigt generöst och snällt :)


Strax efter att jag kommit hem kom mamma, pappa och Linda. Av mamma och leif fick jag rosor, jag älskar röda rosor (vem gör inte?), och ett kuvert som innehöll ett kort och pengar, nu ska det handlas kläder :). Av Linda fick jag en parfym och kroppscrémer. Mamma hade med sig ett paket från mormor med, det innehöll en elegant ljushållare. Pappa hade ett stort paket med sig, i det låg det en cykelstol till Charlie, jag fattade först inte vad det var så jag sa "en bilstol" haha, men sekunden efter förstod jag vad jag fått. Jag frågade pappa om han trodde att man kunde sätta den på min cykel, jag har en cykel utan pakethållare som står hemma hos pappa, och han sa att det skulle gå.

Sedan kom Svärmor och Andreas farmor. Jag fick tre fina blommor i gröna krukor av svärmor och svärfar samt ett kort, jag läste kortet och det stod att dom hoppades att jag skulle få användning av min present, jag fattade inte riktigt då.

En stund senare kom Andreas pappa och med sig hade han en cykel! och då föll bitarna på plats, så nu ska Charlie få åka cykel till dagis så länge det går :)

Av Andreas farmor fick jag en fin trasmatta, mörkblå och svart, jag tror inte att jag har sett en sådan fin trasmatta nångång.

Sedan kom Andreas mormor och Andreas morbror. Av dom fick jag och Charlie matchande cykelhjälmar :)

Vi fikade i massor, först smörgåstårta. Efter det vart det fika, Linda hade gjort en fin tårta, Andreas framor hade med sig en äppelkaka, Andreas mamma hade med sig muffins och jag hade bakat bullar och chokladbollar igår. Glass hade Andreas mormor med sig men den orkade vi inte med. Ja det vart ett riktigt kalas!

Charlie somnade omedelbart i sin säng när jag la honom.


Innan jag la Charlie så satt han i soffan och åt glass bredvid sig hade han sitt nya alfons åberg gosedjur som han fick i dag, generös som han är fick alfons också smaka glass. haha.


I morgon ska jag jobba och sedan får det märkas vad dagen har att erbjuda :)


God natt!


//Sandra

<3

Av Sandra Ljung - 17 augusti 2011 21:29

 

Av Sandra Ljung - 10 augusti 2011 21:49

  (oops lite felstavat!)


I dag har Charlie namnsdag, i almanackan står det Lars och det heter Charlie i andranamn efter min farfar :)



I Lördags kom Marze och Lillill hem till mig. Marze fyllde år i fredags och ville fira sin födelsedag i Ljusdal. Vi åt en underbar kycklingsallad, tzatziki och smörstekta kantareller. Sedan satt vi och surrade om allt möjligt hela kvällen. Som avslutning gick vi på järnvägs och dansade till stängning.


Livet på salongen är härligt. Jag känner verkligen att jag valt rätt yrke för mig!

En främling hade kommit fram til mamma och tyckt att hon var så fin i håret och frågat vart hon hade gjort det, sånt är alltid kul att höra! :)


Denna vecka har Andreas, jag och Charlie inte ätit lunch hemma en enda gång för vi har vart ute på lunchpicknick :) super mysigt! Något som måste göras oftare.


Nu ska jag kika lite på film och sedan är det läggdags!


//Sandra

Av Sandra Ljung - 3 augusti 2011 20:55

Haft en super härlig dag på salongen i dag!

En halvtimme försenad kom mamma och mormor (brist på parkeringar). Jag började med mamma, hon hade färgat håret hemma tidigare (Något som jag starkt avråder henne från) och resultatet från det vart en ljus röd färg i hårbotten och väldigt mörk på längdern. På det röda i botten la jag 3N, mörkbrun, och jag lät längderna behålla sin färg. Resultatet = en jämn färg över hela håret.

Sedan var det dags för klippning, startade med att klippa helfrom, designlinjen. Sedan klippte jag ökade länger och klippte bort dubbel designen som hon hade tidigare.

Till stylingen hade jag i grazettes Crush 3, som ger volym och definierar lockar, sedan fönade jag håret med tratt, för att få lockarna riktigt fina. Mamma som i vanliga fall brukar föredra rakt hår vart helnöjd och köpte med sig en Crush hem! :)


Sedan gick vi på en försenad lunch. Andreas och Charlie kom och höll oss sällskap under lunchen.


Efter lunchen började jag med mormor. Hennes utgångsläge var ett ganska ljust hår, lite kopparfärgat. I hennes hår la jag en kastanje röd 4, rödbrun, ganska mörk.  Resultatet vart jätte fint, mörkare i botten och lite skiftningar i längderna där hon var som ljusast.

Började även att klippa helformen i hennes hår och avslutade med ökade längder.

Stylade hennes hår lika som jag stylade mammas. Hon vart också nöjd! :)


 




När jag någon timme senare kom hem så åt jag en väldigt god paj som Andreas hade fått med sig hem från sin farmor. Sedan åkte Andreas ut och fiskade och jag la Charlieplutt som somnade nästan direkt.


För en stund sedan kom svärmor hit med en soda stream, hjortronsylt och kantareller som vi fått av Andreas farmor :)


//Sandra

Av Sandra Ljung - 2 augusti 2011 20:06

 

Charlie skulle inte sova i kväll! Jag la honom, gav honom en bok att bläddra i innan han somnade och startade i gång hans musik. Till en början var han tyst, men det gick inte en lång stund innan han började skrika. Jag lagade välling till honom, men han skulle inte äta den i sin säng, nej, han ville ligga i Andreas och min säng brevid mig. Vi myste lite och sedan frågade jag honom om han skulle lägga sig i sin säng och sova men som vanligt när man använder ordet sova så skakade han på huvudet och sa "ne", haha. Jag fick i alla fall honom att sova tillsist.

Min envisa lilla älskling!


Dagen har till mesta dels bestått av jobb, ganska lugnt på salongen i dag, två kunder och en tvätt.

I morgon kommer mamma & mormor och piffar till sig med både klipp och färg :)


I går stax innan jag slutade kom min farfar & farmor som just nu campar här i Ljusdal. Dom följde med mig hem efter jag slutat. Charlie tyckte det var jätte roligt! han sprang om kring och skrattade och skrek.


Även fast vädret är stålande så har jag blivit förkyld! Någon slags sommarförkyldning?



//Sandra


Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards