Alla inlägg under juli 2011

Av Sandra Ljung - 31 juli 2011 20:56

Nu sitter jag här med permanetspolar i håret och nylackade naglar, och nej jag håller inte på att permanenta håret, gör bara lite lockar att bära i morgon.

Har jobbat två veckor mån-lör nu så därför har bloggen blivit väldigt stillastående.


I lördags när jag slutade åkte vår lilla familj till ramsjö där Andreas släkt har stuga. Det var jätte fint där, sjöutsikt, lugnt och tyst! Charlie sprang omkring på gräsmattan och käkade rödvinbär. Vi vart bjuden på utsökt mat och vin. ca 22:00 skrev jag någon rad i gästboken och sedan begav vi oss hem igen, då hade Charlie varit vaken hela kvällen  men somnade ganska snabbt i bilen.


I dag har vi varit i Bollnäs och hälsat på min käre far. När vi höll på att hacka upp potatis ut landet så var Charlie med och hjälpte till, resultatet vart en lite kille med jord och rå potatis i hela munnen, haha.

Vi spelade två parti yatzy (som jag vann) och sedan åt vi grillat kött och lök med färskpotatis och sallad.

Efter maten tog vi en kopp kaffe som inte alls passade bra med det varma vädret och sedan åkte vi hem.


Andreas är nu och spelar volleyboll och grillar, Charlie sover och jag ska titta på en film.


//Sandra

c

Av Sandra Ljung - 24 juli 2011 21:00

 

Av Sandra Ljung - 6 juli 2011 18:53

Nu är jag trött och fötterna värker, men jag klagar inte det är så kul att vara på salongen! :)


Charlie har nu åkt till Bollnäs med lillasyster Linda, hon kom hit på söndagskvällen och i dag tog hon med sig lilleplutt och åkte till pappa. Charlie har träffat min lilla kusin Tyra i dag som är ca 8 månader, först hade han kramat henne och sedan drog han henne i håret så hon började skrika..


Tack Linda för all barnvaktning denna vecka!

Hon kom hit på Söndagskvällen för att Charlie hade feber och sedan har hon varit barnvakt så att jag skulle kunna gå på praktiken och så att Andreas skulle kunna jobba.

Du är underbar <3


//Sandra

Av Sandra Ljung - 5 juli 2011 21:09

I går köpte jag Maria Nilas Hair Lotion och jag älskar den!

Har hunnit använt den två gånger nu och håret känns fantastiskt :)


Hair Lotion är en proteinbaserad leave-in inpakning.

Vad den gör är att den reparerar skadad hårstruktur, är värmeskyddande och färgbevarande.

Den är också aningen volymgivande, hårståna sväller lite av den och håret blir mjukt och glansigt.


På förpackningen står det att man ska ha den i fuktigt hår innan man använder tex fön eller platttång, men den funkar även utmärkt att använda i torrt hår fast det vart snäppet bättre när jag använde den i fuktigt hår och fönade sedan.



 


Luktar gott gör den också :)

Av Sandra Ljung - 2 juli 2011 19:55

Skorna som jag beställde i tisdags kom redan på torsdagen! och det där med snabba leveranser gillar jag. Härligt med tre par nya sommarskor :)



På torsdags kvällen kom mamma, Emelie och Linda hit och hämtade Charlie för att dom ville rå om honom lite.

Under sin bollnäsvistelse har Charlie lärt sig att säga näsa, haha.


Idag kom mamma, Leif och mormor hit för att lämna tillbaka busungen. Vi drack lite kaffe och sedan åkte dom hem igen.


Praktiken är jätte rolig och givande! har jobbat från i måndags tills i dag nu och haft sammanlagt 12 kunder :)


Tänkte att jag ska frisöriga min blogg lite! så håll utkik efter frisörtips under kategorin "Hår" :)


 



Nu ligger Charlie och sover. Jag och Andreas ska nog kika på en film.


//Sandra

Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards