Alla inlägg under april 2012

Av Sandra Ljung - 21 april 2012 09:51

 
Lässtund i morse.


I går vart Charlie lycklig när vi hämtade honom på dagis och hans moster Linda var med :)
"Moster Linda, baka muffins"


Så ja, Charlie och Linda ska idag baka muffins, Något som Charlie velat göra ända sedan han upptäckte muffinsen i "super charlie".
Linda blir här hela helgen. Vi ska testa lite balfrisyrer och komma fram till vilken hon ska ha.


//Sandra

Av Sandra Ljung - 17 april 2012 19:52

EN DAG I LEKPARKEN


        


     



I Söndags tog lilla familjen en promenad till lekparken för lite lek :)
Därefter hälsade vi på Charlies farmor och farfar, där vi vart bjuden på mat.


I går var det måndag, den enda dagen jag numera måste vara på skolan på. Hade som vanligt på måndagar tentamen, edokrina organen denna gång. Nu återstår endast en tentamen på denna kurs, skönt!

Dock är det individuella uppgifter och gruppuppgifter kvar att färdigställa och redovisa och mindre två veckor kvar på kursen. Men det kommer gå bra :)


Känner mig otroligt stressad, vill ha allt klart innan brunn kommer! Men jag vet att jag stressar upp mig i onödan, för det är ju faktiskt så att allt löser sig till slut :) Så jäkla dumt att stressa och jag blir bara irriterad och sur, så ja nu ska jag sluta upp med det!


I morgon blir det plugg för hela slanten.

Men i kväll, snart, blir det desperate housewives :) Andreas fick gå till en kompis och kolla på hokeyn för tisdag kvällar klockan nio är tvn min en timme.


//Sandra

Av Sandra Ljung - 12 april 2012 12:39

Vilket fantastiskt väder det är i dag! varmt och solsken, dock har molnen börjat täcka himlen nu, men vad gör väl de.


I dag fick jag veta att jag lyckats validera datakursen, tom med vg :) Skönt att vara klar med nånting och slippa gå till skolan på torsdagar.


Har varit på mvc i dag och lille brunn har nu vänt sig, vilket har kännts! I dag går jag in i vecka 34 så snart är det dags! :) Tänkte jag skulle packa bb-väskan i dag.


I går bokade jag en gotlandsresa i sommar. Jag, pappa, Andreas, Charlie och Brunn ska åka och hälsa på storasyster Emelie, åh vad jag längtar!


// Sandra

Av Sandra Ljung - 9 april 2012 20:05

Så var det sista dagen på påsken 2012.


 


I Torsdags sa jag "glad påsk" till charlie och sedan sa jag något om påskkärringar, och han svarade "sminka kinder", så han fick sminka sig lite innan dagis :)


På Torsdags eftermiddagen åkte vi och hälsade på Charlies farmor och farfar där han fick ett gigantiskt påskägg men godis, frukt, kalsonger och strumpor.

Kvällen spenderade vi hemma och lyxade till det med fläskfilé och potatisgratäng.


I Fredags åkte vi hem till Andreas syster med familj och målade påskägg.

Efter det for vi till pappa som hade lagat påskmat, jansson, potatis, sill, ägg och skinka.
Det första Charlie gjorde när han kom dit var som vanligt att springa och titta på hönorna och torts att det var iskallt ute så vägrade han att gå in.


I Lördags vaknade vi hemma hos pappa. När Charlie vaknar på mornarna när vi sover där så ställer han sig upp och ropar "moffa" "moffa", och när moffa har hämtat honom tjatar han heela morgonen på att släppa ut "kuku" och hämta ägg, haha :)

Farmor och farfar kom hem till pappa och hälsade på innan vi for vidare.

Sedan åkte vi till mamma, moster Linda och Leif. Där vart det bara en snabb visit, för att inte komma hem allt för sent.


I går vart det inte så mycket gjort och inte i dag heller, fick den där foglossningen i dag..men den har gått över nu :)


I morgon blir det plugg hela dagen.


//Sandra

Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards