Alla inlägg under maj 2012

Av Sandra Ljung - 31 maj 2012 14:58

 

Idag har denna lilla skrutt legat i min mage i 41 veckor! Nu bara väntar och väntar man på att han ska komma ut, men det verkar som att han låst in sig där inne. Mista lilla känning så tänker man, yes nu är det äntligen dags! men så går det över efter en liten stund..

I morgon ska vi åka på 41veckorskontroll och se hur det står till med det lilla livet i magen :)


Snart ska jag ta en promenad till dagis och hämta Charlie.
I morse kom han och kröp upp hos mig när jag satt i soffan och sa "Hej lilla prins", haha.


Nu är skolan helt klar för denna termin, alla uppgifter klara och godkända! så jäkla skönt :)


//Sandra

Av Sandra Ljung - 25 maj 2012 14:36

Veckors av letande utan resultat, jag har kollat igenom vinden 2-3 gånger och Andreas typ 4 gånger men hur många gånger vi än kollar så är Charlies bebiskläder helt borta! I källarn ligger dom inte heller och inte i lägenheten. Hur kan dom bara försvinna!? ajja dom dyker väl upp nån gång hoppas jag.


Förövrigt så är jag fortfarande gravid, ringde och bokade 41-veckorskontroll i går men jag hoppas innerligen att han hinner komma innan! Helst nu, allra helst igår :)


// Sandra

Av Sandra Ljung - 23 maj 2012 09:09

    

Ett favoritväder förra måndagen: Varmt, solen skiner genom molnen ett lätt duggregn och en regnbåge.


I morgon är det beräknat datum för lille bebis att komma och jag hoppas verkligen att han kommer snarast! :)


Den sablar förkyldningen har kommit tillbaka, mitt immunförsvar verkar inte vara på topp.
I dag blir det plugg hela dagen, färdigställa de sista individuella uppgifterna. På måndag är det sista skoldagen och sedan kommer en härlig sommar! :)


Charlie har nu lärt sig alla veckans dagar från bolibompa, han sjunger "måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag, Grattis!" haha, goplutt.


//Sandra

 
Av Sandra Ljung - 5 maj 2012 11:39

Nu är det maj, äntligen! Snart är det dags för lille brunn att komma till världen utanför magen :) och sedan väntar en härlig sommar med familjen :)


Ska dra igenom veckan som varit.


Fredag (27/4)
*Jag och Andreas målade tak och lister i vårt sovrum.


Lördag (28/4)

*Linda kom och hämtade mig och Charlie och vi åkte till pappa
*Käkade årets första mjukglass på vägen
*Grillning hemma hos pappa


Andreas stannade hemma och tapetserade i sovrummet.


Söndag (29/4)
*Tripp till Valbo med mamma, Linda och Camilla för lite shopping
*Pappa var barnvakt åt Charlie

*Andreas kom hem till pappa på kvällen


 


Måndag (30/4)
*Pappa hjälpte oss att skjutsa en byrå och en växarsäng till Ljusdal
*Hämtade växarsängen hos mormor samtidigt som vi hälsade på
*När vi kommit tillbaka hem till pappa grillade vi
*Hälsade på farmor och farfar

*Firade valborg i segersta
*Charlie såg sin första majkase och fiskade fiskedamm för första gången


Tisdag (1/5)
*Andreas och Charlie lekte så Charlie fick ont i armen
*Åkte hem till Ljusdal igen
*Besökte Anna och Per där det var full fart med geragerivning
*Jag, Charlie och Svärmor åkte till sjukhuset med Charlies arm.

Doktorn vred och försökte göra det bättre men det hjälpte inte så vi fick en röntgen tid dagen därpå.


Onsdag (2/5)
*Klockan 08:00 var vi på röntgen med Charlie som fortfarande hade ont i armen. Röntgenbilderna visade att allt såg bra ut så vi fick åka hem igen och vänta på att smärtan skulle avta.
*Klockan 09:00 hade jag kursstart på skolan
*11:30 hade jag tid på mvc. Tittade med ultraljud om brunn vänt sig, vilket han lyckligtvis har. Allt såg bra ut.

*12:00 kom kusin Anneli med tåget.
*När vi kom hem vaknade Charlie upp från sin middagslur och armen fungerade precis som vanligt igen! :)
*Anneli och jag tog en promenad till dollar för att köpa gardinstång.

*Hemma igen spelade vi ett parti alfapet (jag förlorade)

*Charlie fick alldeles eget rum och ny säng och första natten gick jätte bra, var bara jag som sov dåligt, haha.


Torsdag (3/5)

*Fixade och lekte hemma med Charlie
*13:00 hade jag mentorssamtal på skolan och Charlie fick följa med. Stressad, höggravid i vinterjacka upp för hela Ljusdal på cykel med charlie bakpå och sol, fy tusan! haha. Märkte när vi kom till skolan att stackarns lilla Charlie fått skorna på fel fot.
Samtalet gick bra, Charlie satt och åt lugnt på sina äppelklyftor och för mig går det bra i skolan :)


Fredag (4/5)

*Hemma fixardag perfekt när det snöar och regnar ute.

*Andreas och jag startade utrensning och försäljning på tradera.


Lördag (5/5)

I dag får det bli en hemmadag med. Vädret är grått och förkyldningen blir inte bättre.



Nu ska jag passa på att vila lite medans Charlie sover middag.



//Sandra

Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards