Alla inlägg under februari 2012

Av Sandra Ljung - 25 februari 2012 13:17

Februari månad har snart passerat och jag har endast skrivit ett inlägg denna månad! jo det är lite dåligt stil av mig..Den största anledningen till varför jag skriver blogg är för att det är så roligt att i framtiden gå tillbaka och läsa & minnas sådant man kanske hade glömt, men skriver man inget finns det inget att gå tillbaka och läsa så jag måste bättra mig.


"Boningskänslan" har infunnit sig! Jag vill få ordning i sovrummet snart så man kan börja fixa med bebisens sovkorg, lägga in bebiskläder i en byrå (som vi ännu inte har), jag vill fixa och köpa en massa bebissaker!
Tänkte jag skulle gå upp på vinden i helgen och leta fram Charlies bebiskläder, men det är nog lite tidigt och dessutom har vi ju ingen byrå eller något att lägga dom i..

Åh jag börjar bli otålig vill ha maj nu!


Charlie står fast vid sitt namnförslag, Brunn.. jag frågade honom igår, haha.


Charlieplutten har blivit storpojk den här månaden med, 2 hela år! så stor men ändå så liten. Han tyckte det var jätte kul att fylla år, det bästa var nog paketen, blåsa ljuset och såklart uppmärksamheten :) I flera dagar efter gick han och sjöng på "ja må han leva", eller ja han sjöng mest "leva, leva" söttoken!
Andreas chockade med att göra en superfin tårta. Vi firade Charlie i två dagar, första dagen gjorde jag tårtan och andra dagen hade jag praktik så då fick Andreas göra tårtan och ja han slog mig med hästlängder, så hädanefter får han stå för tårtorna :P


 

<3




I går hade jag min sista praktikdag, så nu är det bara skola som gäller resten av terminen.
Det var bra och lärorikt att ha praktik, att få en större inblick.



I dag är Andreas på bandy hela dagen så Charlie och jag ska ha en mysdag för oss själva. Just nu sover han middag efter lunch och bad och sedan får vi se vad vi ska hitta på.


//Sandra

Av Sandra Ljung - 5 februari 2012 14:20

 


I dag fick det bli lite mamashopping på hm! Kände att det var på tiden nu, kläderna börjar bli för små och obekväma..

Kjolen är iofs inget mammaplagg, men perfekt som tröjförlängare när magen växer!


Var till barnmorskan i veckan på runtinkontroll, jag har nu gått upp sex kilo. Förra gradviditeten gick jag upp 12 kilo så det blir nog ungefär samma nu :)

Charlie har kommit på ett namn till sin lillebror, "Brunn", men det blir det inte, haha.


Om bara en vecka och en dag fyller lilleplutt redan 2 år!, ja tiden bara springer i väg.


I morgon ska jag med Charlie på hans första tandläkarbesök, har förberett honom lite med att säga "gapa" och"aah", vilket har gått jätte bra när jag gjort det men sen är det ju en annan femma när det är någon helt okänd.


Själv tappade jag mitt tandimplantat så jag får gå tandlös till den sextonde. Det positiva är ju att jag får en ny finare tand och en ny skena utan någon kostnad :)


Nä om jag ska till att plugga lite nu..


//Sandra

Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards