Alla inlägg under december 2011

Av Sandra Ljung - 28 december 2011 19:52

så var julen över, och jag måste säga att det är ganska skönt!

även fast det har varit en väldigt bra jul :)


Charlie har fått hur mycket julklappar som helst och alldeles för många som låter illa! haha. och fy tusan vad hårt paketerade leksakerna är, till många var man tvungen att ha skruvmejsel för att få ut saken ur kartongen!

Skönt nog är allt upp packat nu.

Även jag har blivit bortskämd med en hel del klappar.


På julaftonskvällen fick jag ont i magen och jag tänkte att det naturligtvis måste vara all julmat och godis som man proppar i sig. men den förbaskade värken satt kvar hela helgen. Igår kväll åkte vi in till sjukhuset och där fick jag veta att jag har stressat alldeles för mycket vilket har lett till magkatarrsår. Så nu ska jag ta det lugnt och äta medecin i en vecka.


Innan vi åkte hem från mamma och Leif igår gav Linda mig en manikyr med sina nya manikyrsaker :)

 



//Sandra

Av Sandra Ljung - 21 december 2011 20:24

Bara tre dagar kvar till jul! Även fast granen, julpynt och jul gardiner är uppe så är julkänslan som bortblåst! Fast dem kommer säkert.


I går kom lillasyster Linda hit och stannade här tills i dag, det vart lite filmtittning och hårklippning.


I morgon blir det städning och bakning inför julafton. Ska göra eget vörtbröd för första gången, om Andreas nu hittar alla konstiga ingridienser som ska vara i.


På Fredag ska vi shoppa julklappar i hudik eller sundsvall, den dummaste dagen att handla på!

nästa år ska jag börja i tid..



och Charlie väntar på tomten, han önskar sig en kaka!


//Sandra

Du

Av Sandra Ljung - 16 december 2011 08:20

 

I går fick vi hem dagisbilderna av Charlie .När han ser en bild av sig själv så pekar han och säger "du", för vi säger ju att "det är du på den här bilden", så ja nu kallar han sig själv för du..



Bara åtta dagar kvar till jul och jag & Andreas har bara köpt klappar åt Charlie! det börjar kännas stressigt, jag hatar att vara ute i sista sekund varje år!, att man aldrig lär sig..



I kväll ska Andreas och jag till hudik för att käka julbord på gamla fängelset med hans jobb. Charlieplutten ska vara hos Mathilda och Theo.



//Sandra

Av Sandra Ljung - 15 december 2011 09:27

I går var vi på ultraljud i hudik och jag skulle kunnat legat där hela dagen och tittat på bebisen i magen! Det är så häftigt och ofattbart. Vi fick även veta om det blir en flicka eller en pojk.. :)


 




Charlie är så rolig, han slår armarna omkring mig hårt och säger "gosig", haha. Goplutt


//Sandra

Av Sandra Ljung - 10 december 2011 21:27

Illa att det snart har gått en månad! Har glömt bort bloggen helt nästan.



Snart är det jul, har bara köpt julklappar till Charlie, så det börjar bli stressigt! men har man en bra julklappsplanering så ska det nog gå ganska smidigt ändå :)


I dag har jag, svärmor och Charlie varit på julmarknad med luciatåg, Charlie tyckte det var roligt med alla tomtar.

Sedan vart vi bjuden på middag, nudlar och biffgryta, underbart!



Äh jag skriver mer någon annan dag, nu ska jag kika på film med Andreas :)



På Onsdag ska vi på ultraljud!, det ska bli kul att äntligen se det lilla liv som växer i mig.




//Sandra

Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards