Alla inlägg under juli 2010

Av Sandra Ljung - 29 juli 2010 22:25

Charlie i bilen, ser ganska munter ut, haha.


Jaha, nu ska jag börja med att skriva om fiskesemestern!

Klockan 17:00 i torsdags (för en vecka sedan) började färden mot Gåssjö. Vi stannade till hemma hos Andreas syster och hämtade båtmotorn och sedan i Färila för att handla mat.

Resan dit gick bra, dock så regnade det lite och Andreas vindrutetorkare är sönder så dom gnisslade jätte högt och jag fick ont i huvudet.

Vi bodde i ett hus som Lillills pappa äger, det var ganska stort och utanför i en hage sprang hästarna Diana och Pinette.


Huset vi bodde i.


När vi kom fram packade vi in alla sakerna och sedan drog vi ut och fiskade på vallen. Eller Andreas och Daniel fiskade, jag, Lillill och Charlie  stannade vid vallstugan och gjorde en eld. Ett tag senare kom gubbarna tillbaka och dom hade fått fisk. Vi grillade lite och en stund senare kom Lillills pappa och hans Eva och pratade lite med oss.

Det var jätte kallt ute och blåste super mycket men runt tiotiden på kvällen åkte vi tillbaka till huset. När vi kom dit så spelade vi upp till bevis och sedan gick vi och la oss.


Nästa morgon åkte vi tillbaka till Vallen för att fiska, vädret var betydligt bättre då men det var ganska kallt på morgonsidan. Andreas och Daniel åkte ut med båten igen. Jag och Lillill fiskade lite från land, men för mig som kastade gick det inte speciellt bra eftersom det var en massa träd och vass och jag fastnade hela tiden, Lillill metade men hon vart också utan fisk. När Andreas och Daniel kom tillbaka så grillade vi. Sedan kom Lillills farmor och tittade vad vi gjorde. Vi hoppade in i bilarna och Lillills farmor visade oss ett annat fiske ställe. 

Andreas och Daniel åkte ut med en annan båt och Lillill, jag och Charlie stannade i land. Som vanligt krånglade det sig för mig när jag skulle kasta, Lillill fick t.o.m vada ut i vattnet för att rädda mitt drag. Men tillslut vart vi tvungen att kapa min lina och det visade sig att rullen på kastspöt satt fel. Lillills pappa och Eva kom dit en sväng och bjöd oss till dom för grillning senare på kvällen.

Jag gjorde mitt eget metspö med den avkapade linan och en pinne istället för att kasta. Det gick faktiskt förvånandsvärt bra! jag fick ca 5 abborrar på mitt hemmagjordaspö, fyra av dom fick jag med en och samma mask. Lillill fick också fisk, hennes var lite större än mina.

När Andreas och Daniel kom in igen så packade vi ihop, rensade fisken och åkte hem. När vi höll på att rensa så fick Charlie värsta skrikanfallet, han skrek och grinade hur mycket som helst, det var hemskt men jag tror att han hade ont i magen, lillgubben.

Den dagen fick vi ca 16 fiskar sammanlagt.


När vi kom hem igen så vilade vi en stund och åt lite.

Vid nio-tio på kvällen åkte vi till Lillills pappa och Eva. Där var det lite fest, vi vart först bjuden på förrätt som var kanelbröd med rökt abborre och pepparrot på, supergott! sedan fick vi potatis, kött, tatziki, vitlökstomater, lök och sallad och en stund senare fick vi en slags bakelse med jordgubbar och grädde, allt var jätte gott. Vi var där ett tag och hade det trevligt sedan åkte vi tillbaka till där vi bodde.


På vägen till vallen såg vi en hare vid skogskanten, den syns inte så bra.


Vallen.


Lillill.


Jag & Charlie.


Grillning.


Lillill på det andra fiskestället med sin fångst.


 

Jag med mitt hemmagjorda metspö.


 


Fiskarna i storleksordning, skålen var full när vi åkte hem.


På Lördagen var vi i huset ganska länge, Andreas och Daniel åkte och fiskade på eftermiddagen och vi andra stannade i huset.

Jag, Charlie och Lillill gick till huset där Lillills pappa och Eva var men där var det ingen hemma. Vi gick in i hagen där jakarna är men det var bara en som syntes till, jag vågade inte vara där inne allt för länge, haha. Sedan gick vi in i huset och Lillill visade mig runt när vi hörde att Charlie vaknat igen så gick vi tillbaka till huset där vi bodde.


Jakarna.


När vi kom tillbaka så skulle jag testa rida på Diana, men det gick inte så bra att komma upp, haha. Jag råkade få en spark på benet och lite efter det så gav jag upp.

På natten kom Andreas och Daniel hem. Sedan kom även Lillills pappa och Eva och hälsade på en sväng.


Trötta älsklingar.


På Söndagen steg vi upp, städade, packade och for hemåt. Innan vi åkte hem så stannade vi hos Lillills farmor en sväng, där fick vi nybakt sockerkaka och kaffe.

Det var jätte skönt att komma hem och få ta en dusch och sova i våran säng.


I går var jag till Bollnäs en sväng och träffade Natha. Där köpte jag en super söt cardigan till Charlie och ett grönt linne till mig själv.


Från i går kväll till idag så sov jag hos Lillill i lillhaga, vi tittade mest på film och spelade lite skip-bo.

Idag kom Marze och hälsade på oss, det var kul att träffa henne.


Marze.


Lillill och Charlie.



För någon dag sedan lyckades Charlie öppna burken med potatismjöl vilket resulterade i att han vart full med potatis mjöl igen, haha.


Söt unge i potatismjöl!


Nu ska Andreas och jag titta på film.


//Sandra




Av Sandra Ljung - 25 juli 2010 21:44

Jag har inte skrivit något på nästan en vecka nu eftersom att jag har varit borta.


I Tisdags åkte först Andreas, jag & Charlie till Lillill i Lillhaga, vi badade och fiskade. Andreas och Save åkte ut i båten och jag & Lillill satt på bryggan, jag fick bara en fisk som jag slängde i igen.

När vi hade varit där så åkte vi hem och packade sedan for vi till Djupa till pappa. Emelie har semester så hon var hemma från Gotland och hälsade på, det var kul att träffa henne!

Linda och Emelie kom med världens gulligaste present, det var helt oväntat. Jag hade ju förlorat min mobil och dom hade köpt en ny till mig i 20års present (jag fyller år om en månad ungefär), gissa om jag vart glad och överraskad! Tack så mycket mina systrar!

  En samsung s5230 fick jag :)


Första bilen jag knäppte, Emelie & Charlie.


Pappa och Charlie :)


Vi sov hos pappa till dagen efter (onsdag). Då åkte vi hem till mamma. Jag, Charlie, Andreas, mamma, Leif, Emelie, Linda och mormor åkte först och fikade på majas, ett populärt fik i Rengsjö.

Sedan åkte vi till en getgård coh tittade. Charlie klappade en liten killing som stäckte fram huvudet. När vi kom hem till mamma och Leif igen började vi med maten (Tacos) och sedan åt vi ute i grillen.

Ett tag senare så skjutsade Emelie mig, Linda och Andreas till straden för att bada, det var super varmt i vattnet.

När vi kom hem till mamma och Leif igen så spelade jag, Emelie, Linda, Andreas, mormor och mamma kubb. Andreas, mormor och mamma spöade oss två gånger i rad.


Mamma, Emelie & mormor


Linda


Emelie


 
Andreas


Mamma & Charlie


Andreas & Charlie


På Torsdagen vaknade vi och käkade tacofrukost. Runt tre tiden började vi att åka hemåt igen, först skjutsade vi hem mormor sedan for vi hem och packade om.

Klockan 17:00 började vi åka mot Gåssjö för att ha fiskesemester. Men den berättar jag om i nästa inlägg.


// Sandra

Av Sandra Ljung - 19 juli 2010 22:04

I Lördags var jag på tjejkväll hos Sofie, Lillill och jag kom dit ganska sent runt tio tror jag eftersom att hon hade jobbat och jag var hemma med Charlie. Vi hade det trevligt, satt på balkongen, pratade och drack.

Senare på kvällen när jag var på väg hem försvann min mobil! så nu är jag utan. Det känns inte så kul att någon kanske har min mobil med alla mina bilder, sms och nummer. Tur att jag la in alla bilder på datorn tidigare den veckan. Men det är tråkigt att den är borta. Jag beställde ett nytt halebopkort idag, så jag får väl det om någon dag.


Igår var jag och Charlie med Lillill hemma hos henne och save. Mysan, Simon och Per kom dit en sväng och spelade spel med oss. Sedan drog vi på statoil och köpte smörgåsrån och glass, men vi glömde att äta glassen kom jag på nu, haha.

På vägen tillbaka från statoil så träffade vi save och andreas en sväng som var på fest. Sedan gick vi hem till Lillill och käkade smörgåsrån och tittade på film.


Vi tittade på en film som hette månprinsessan (om en tjej som var månprinsessa och måste hitta några pärlor som hon skulle ge tillbaka till naturen annars skulle hela dalen hamna i evigt mörker). Och sedan när vi hade somnat så drömde jag att jag var en månprinsessa, haha, jag flög i luften så fort jag kunde och tyckte det var jätte roligt, sedan flög jag på en enhörning eftersom att det gick fortare och jag hade bråttom och pärlorna hade jag i handen. Haha!

Flummigt.


I dag gick jag hem från Lillill vid tolv-ett tiden och sedan dess har jag bara varit hemma nästan.



//Sandra

Av Sandra Ljung - 14 juli 2010 19:47

Nu har det inte blivit något skrivet på några dagar igen, jag har helt enkelt inte haft någon lust att skriva.


I Lördags var jag & Charlie med Lillill och Sanna, vi handlade, tittade på film och bakade pizza. Senare på kvällen kom även Mikaela och då spelade vi spel (upp till bevis), Sanna och Lillill vann.

Sedan sov jag & Charlie hos Lillill, vi somnade inte förräns halv fyra-fyra på morgonen. Ganska sliten var man dagen efter.


På Söndagen gick jag och Charlie hem på eftermiddagen och den dan gjorde vi inte så mycket.


    


Veckan har varit ganska händelselös. En dag åkte vi och badade i borrsjön, det var jätte varmt och skönt i vattnet. En annan dag gick jag och shoppade lite med Lillill, jag hittade en grön och vit randig sommarklänning och en vit topp med lila och gröna saker på, tillsammans var det typ 129kr billigt billigt! Lillill hittade en super fin vit klänning.

Igår åkte jag, Andreas och Charlie till folkpraken och var med Andreas mamma och Charlies kusiner en stund. När vi kom hem igen hade vi storstädning, så nu är det rent och fint här hemma.


Idag har jag bara varit hemma hela dagen.

Nu sitter jag i soffan med Charlie som ligger och sprattlar och sparkar på mig, haha.

Andreas åkte iväg för att skjutsa någon och köpa lite godis.


Igår fyllde Charlie fem månader, tiden går kusligt snabbt! snart är han ett halvår redan. Han utvecklas mer och mer för varje dag som går och det är så kul att se.



// Sandra

Av Sandra Ljung - 9 juli 2010 22:56

I dag gick jag och Charlie till Sanna på eftermiddagen/kvällen nångång. Vi satt och pratade lite, lekte med Charlie och sedan klippte jag henne, jag fick ta av en bra bit så det var kul! :) och hon vart nöjd och jag vart nöjd (har bilder på mobilen som jag kan lägga ut sen)

Efter klippningen gick vi till coop, där köpte jag lasagne, jag hade ju inte ätit någon middag och då var klockan 20:00-20:30.

Sedan gick vi hem till henne igen där jag värmde maten och åt. Vi satt och pratade en stund till, Sanna sa hej till Charlie och det lät precis som han sa hej tillbaka och det var inte bara en gång utan flera gånger på rad! haha.

Runt 22:00 gick vi hem.


När jag kom utanför här och hade rullat ner vagnen till dörren in till källaren så fick jag inte upp källardörren, jag tog med mig Charlie och försökte öppna den inifrån (jag gick då genom portenoch in i trapphuset och sedan ner i källaren inifrån) men det gick inte heller! Åh vad irriterad jag vart, så jag gick ut till vagnen igen och ringde Andreas och sa att jag inte fick upp dörren men han kunde inte hjälpa mig så mycket såklart. Men jag vart tvungen att ställa vagnen i trapphuset så får Andreas fixa ner den när han kommer hem, eller ja det blir väl antagligen i morgon.


Nu har jag precis nattat Charlie.

Andreas är på fest och jag har ingen aning när han planerar att komma hem.


I morgon ska jag och Charlie umgås med Sanna och Lillill, vi ska nog spela lite spel och bara ha trevligt.


//Sandra

Av Sandra Ljung - 9 juli 2010 13:39

Nu var det någon dag sedan jag skrev, men jag har inte orkat eller så har datorn varit super seg. Men Andreas har formaterat om den nu :)


I måndags åkte ju jag och Charlie till mamma. Där åt jag årets första jordgubbar, mumms! Annars gjorde vi inte så mycket, jag tänkte åka och bada med Linda men hon kom hem vid tio halv elva på kvällen, så det vart för sent.

På Tisdagen kom Andreas efter besiktningen, som han hade fått en tvåa på så han måste besikta om den.

Charlie låg på golvet hemma hos mamma och rullade till mage för första gången, sedan lyfte han på huvudet men det vart för tugnt så han slog huvudet i golvet, men det gick bra.

Vi åt mat hemma hos mamma och Leif, kålrotspuddig med potatis och sås. När klockan närmade sig sex så åkte vi hem, men innan vi for hem så handlade vi på willys, fem kilo potatis för 5kr! Billigt.


  


På Onsdagen åkte Andreas, jag och Charlie med Linda & Jocke på deras flotte. Charlie låg och sov i vagnen halva tiden, på vägen tillbaka så vaknade han. Vi var bara ute en sväng eftersom att Andreas skulle titta på fotboll.

Så när vi hade kommit i land skjutsade Andreas hem mig och Charlie sedan åkte han och tittade på fotboll.

Charlie var vaken en stund sedan åt han lite och somnade för natten.


I går kom farmor och farfar hit igen och hälsade på, med sig hade dom en keps till Charlie, han har tre exakt lika kepsar nu i samma storlek, haha, tyvärr är dom för stora. Snyggkepsen som jag köpte till honom har blivit för liten, när jag köpte den var den alldeles för stor! Han växer så snabbt.

Farmor och farfar var här en stund sedan åkte som igen. Resten av dagen gjorde jag inte så mycket.


Idag har jag inte gjort något alls nästan. Jag ska kanske vara med Sanna senare. Andreas är ute och fiskar och han blir nog ute hela dagen. Charlie ligger och sover men han borde vakna snart, han har sovit länge nu.


Tyvärr blir det ingen bild den här gången eftersom datorn är ju omformaterad och alla bilder borta, eller jag har dom på en skiva.


//Sandra

Av Sandra Ljung - 5 juli 2010 15:08

Jag är så trött! Steg upp halv sju ungefär i morse.

Vid åtta somnade Charlie igen och då gick jag och sov igen, en timme senare vaknade han igen och då var det bara att kliva upp igen.

En stund senare låg jag och vilade i soffan medans Charlie lekte i babygymet och då ringde det på dörren.

Det var farmor och farfar som kom och hälsade på (dom är här i Ljusdal och campar) men sig hade dom en nalle puh matta, två t-shirtar och ett par strumpor till Charlie samt kakor, rulltårta och en dricka.

Det var kul att dom kom och hit en sväng, det är ju inte så ofta man träffar dom nuförtiden.


När dom hade åkt igen så tog jag en dusch och lagade sedan lunch, mos och schorizo.


 

Pluttgull!   


I kväll ska jag och Charlie åka till mamma och hälsa på tills i morgon. Andreas ska besikta bilen i Bollnäs i morgon och ska hämta upp mig hos mamma efter han har gjort det.


Charlie ligger och sover nu, han somnade när farmor och farfar var här så han vaknar nog snart igen.


Nu har mina paket skickats, jag beställde ju landet för längesedan 1 och den var leveransklar nu. Sedan och jag vunnit en kajalpenna på tradera som har skickats i dag :)



Nu ska jag göra mig i ordning, klockan är ju snart halv fyra!


//Sandra

Av Sandra Ljung - 4 juli 2010 13:04

Jag har tråkigt! Charlie och Andreas ligger och sover. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra så då blir man sittandes här framför datorn.


En av mina auktioner på tradera tar slut om 40 minuter, två luvtröjor från vero moda, men ingen har lagt något bud.


nä jag vet inte vad jag ska skriva, så jag skriver inget alls istället.


hejhopp




//Sandra

Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards