Alla inlägg den 24 december 2010

Av Sandra Ljung - 24 december 2010 21:42

Jaha så var julafton 2010 snart över, men bra har den varit :)


Charlie vaknade klockan fyra i morse, kanske kände han på sig att det var jul trots att han inte hade upplevt någon jul förut. Klockan sex lyckades jag få honom att somna om igen.

Nästa gång vi vaknade duschade jag och sedan gjorde jag en julfrukost bestående av tomtegröt, vörtbröd och röbetsallad. Runt nio lyckades jag att få upp Andreas från sängen och då åt vi frukost. Efter ätandet så öppnade vi våra julklappar. Andreas fick vickande whiskeyglas av mig, något som jag hade planerat att köpa i flera månader. Av Andreas fick jag bobbys hårspray och eye toy Astro zoo till mitt playstation, testade att spela i kväll men tyvärr så är det för mörkt här hemma så jag måste vänta till det är dag. Charlie såg väldigt glad ut när han (jag hjälpte) öppnade sina klappar. Första klappen han fick var en gjosedjursdocka och han tittade på den och flinade sedan kramade han om den och lekte, haha.

Efter öppnandet så fick Charlie bada med sina nya badfiskar.


När klockan nästan var tolv (en timme sen) åkte vi till Anna & Per. Där vart vi bjuden på glögg, pepparkakor och saffranskorpor. Runt ett-två tiden åt vi julmat, lika gott varje år! Charlie åt jätte mycket med potatis & köttbullar.

Efter maten gick jag och la Charlie som var jätte trött, han somnade nästan omedelbart.

Sedan kikade vi på kalle. När kalle nästan var slut så¨vaknade Charlie igen. Då delade jag & Charlie på en tallrik ris ala malta.

Klockan fem kom tomten och julklappas utdelningen började. När tomten läste Charlies namn så regagerade han och värkade glad. Charlies kusin Oskar viskade till mig under utdelningen -Sandra titta, tomten har något band på sidan. (om huvudet) haha. Charlie fick mycket julklappar, mössa, två par vantar, tossar, sockor, overall, pengar, sängkläder, bilar, leksakstelefon, mjukishund, bok och ja det var säkert något mer som jag inte minns nu.

Ett tag efter allt öppnande så for vi hem.


Charlie lekte lite med sina nya saker, jag diskade och sedan nattade jag Charlie som somnade till sin nya nalle puh saga och bredvid sin nya hund.

Sedan gjorde jag mackor och glögg till mig & Andreas. Nu ligger jag här och bloggar och Andreas ligger och maler i telefon.


I morgon åker vi till pappa & firar jul där och på söndag åker vi till mamma.

Jul hela helgen.


Det har iallafall varit en jätte bra julafton :)


//Sandra

Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards