Alla inlägg den 9 december 2010

Av Sandra Ljung - 9 december 2010 22:32

I dag skulle vi ju på banken som jag skrev i tidigare inlägg. När vi skulle klä på oss och åka så spydde Plutt ner hela sig själv och hela Andreas. Jag och Charlie vart hemma och Andreas åkte själv till banken. Men det gick bra, dom gjorde en uträkning på vår ekonomi och hur mycket vi kommer behöva betala i månaden om vi tar lån. Vi ska dit igen om något tag när jag kan följa med. Gud så skönt det vore att bo i hus!


Efter banken åkte Andreas och handlade, han ringde till mig och fråga det vad jag ville ha och då sa jag på skämt att jag ville ha potatisgratäng & rostbiff (man brukar ju inte äta det till vardags eller till lunch). När han kom hem så hade han köpt potatisgratäng och rostbiff, så det vart lyx lunch i dag :P


På eftermiddagen träffade jag & Charlie, Mathilda, Theo & Lillill. Vi gick handlade mat till i morgon, eller Mathilda handlade och vi följde med. Vi ska nämligen på middag hos Mathilda i morgon. Jag & Charlie ska åka dit tidigare och hjälpa henne med maten och jag ska klippa hennes hår.


     

Charlie & Gudmor  <3


Lillill följde med mig och Charlie hem. Jag fick en underbar tekopp av henne, jag har länge letat efter den prefekta tekoppen, en stor och mysig! Precis den fick jag av Lillill i dag :) Den är jätte stor (för en jätte skulle den vara som an vanlig tekopp är för oss) med vitt mönster på föreställer blommor på och en vit fjäril inuti på kanten, färgen är ljusgrön utanpå och blå inuti och på handtaget. Det var gulligt av henne att ge mig den, jag vart jätte glad! :P


När jag senare skulle lägga Charlie så spydde han ner hela sängen och sig själv och när jag tog upp honom så spydde han även ner hela mig och golvet. Så både han och jag fick hoppa in i duschen. Sedan fick han en ny ren pjamas och en nybäddad säng (för andra gången i dag). Han fick ligga på mig i soffan tills han somnade och nu har han sovit sen dess.

Han verkar inte sjuk, han är ju pigg så han leker som vanligt. Jag förstår inte riktigt varför han spyr, förmodligen har han slem kvar i halsen som får honom att spy. Jag hoppas det har gått över till i morgon.


I morgon klockan 10:00 ska jag ut och söka mig en salongsplats, lämna mitt brev och presentera mig själv.

Då kommer Andreas föräldrar hit och då ska Andreas och hans pappa lägga in det nya golvet i köket och hans mamma ska ta hand om Charlie.

Efter salongssökandet blir det lunch och sedan åker jag & Plutt till Mathilda och Theo.


//Sandra

Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards