Alla inlägg den 6 december 2010

Av Sandra Ljung - 6 december 2010 21:07

Nu har det inte blivit något skrivit sedan i Fredags.

På Lördagen åkte vi och åt middag hos Andreas föräldrar, super gott kött med sås och klyftpotatis om följdes av chocklasmousse & någon annan typ mousse som var lite syrligt med hallon, allt var jätte gott!

Resten av Lördagen spenderades hemma framför tvn.


I går gick jag och handlade en sväng. Sedan gjorde jag pizza, den vart mycket bra. Efter maten så packade vi in oss i bilen och åkte till Linda & Jocke och hälsade på. Linda hade bakat en sockerkaka som Charlie tyckte väldigt mycket om.

Vi var hemma igen runt nio och då började Charlie att andas konstigt, men en stund senare så somnade han. Efter ett tag vaknade han igen och det lät fortfarande lika illa.

När klockan närmade sig 00:00 så åkte vi upp på sjukhuset. Där tog dom han temp och han hade lite feber sedan lyssnade doktorn med stetoskop. Skönt nog hade inga andningssvårigheter, anledningen till att det låter är att han har slem i halsen som åker upp och ner, han kan ju inte harkla sig. Ja så det är ingen fara med honom, bara vanlig förklydning. Doktorn frågade om det var första barnet och första förkyldningen, så dom är nog van vid att förstagångs föräldrar kommer med sitt förkylda barn.

Sedan var plutten vaken till två på natten. Klockan fem i morse vaknade han igen och var vaken till sju, sedan sov vi till halv elva.


 

En stund efter att vi hade vaknat kom Mathilda hit. Vi käkade lunch och jag gjorde mig i ordning. Sedan gick vi och hämtade Theo på dagis.

Efter det gick vi på finess och fikade med Sanna & Lillill. När vi hade fikat så åkte Theo & Charlie lite brandbil (en sån där när man stoppar i en peng så gungar den fram & tillbaka) men Charlie tyckte inte att det var något kul, så han åkte inte så mycket. Sen gick vi och kikade lite i affärer. Jag köpte en nässpray åt plutten, jag måste säga att pesonalen på apoteket är väldigt trevliga. Vi handlade lite på coop och sedan gick jag & Charlie hem.

Sedan vi kom hem har vi lekt, ätit, tittat tv, jag pratade med storasyster Emelie i telefon i två timmar och under samtalet så somnade Charlie.

Jag försökte även ge Charlie nässpray men det var inte populärt, han började grina och puttade bort sprayflaskan.

Jag hoppas han blir frisk snart, det låter så jobbigt för han när det skrovlar så mycket och att han är hes, han har inte ätit mycket alls i dag. Lillälskligen.


//Sandra

Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards