Alla inlägg den 28 november 2010

Av Sandra Ljung - 28 november 2010 23:24

 


Det är ju första advent. Vi har inte ens en adventsljusstake :o


Snart är det jul!


// Sandra

Av Sandra Ljung - 28 november 2010 22:55

Jag hann inte med allt som jag hade planerat för den här dagen. Städningen är det en hel del kvar på och julpyntningen har jag inte ens börjat med!

Lillill kom hit på eftermiddagen och då gick vi ut på julmarknaden direkt, där vi träffade Sanna. Vi gick runt och kikade i lite affärer men ingen av oss gjorde något köp.

När vi hade gått färdigt så åkte Sanna hem och jag, Lillill & Charlie gick till matpunkten och köpte baksaker.

Innan vi började baka kom Andreas hem med mat. När vi hade ätit klart kom Sanna. En stund senare åkte Andreas till en kompis och vi började baka. Vi bakade bara lussekatter (det skulle bli så sent om vi bakade pepparkakor också). Det var mysigt med en liten bakkväll, dock smakade lussebullarna inte så mycket saffran, kanske beror på kesellan.


Nu väntar jag på att Andreas ska komma hem så ska vi kanske kika på en film och dricka glögg, jag älskar glögg!


I morgon ska vi kanske till banken och prata huslån :) eller så tar vi det efter att vi har tittat på huset. Det är visning på Tisdag.


I kväll har jag även shoppat lite julklappar på datorn :P Det är kul att ge bort presenter och sådant.


//Sandra

Av Sandra Ljung - 28 november 2010 00:12

I dag, eller ja i går kanske man ska skriva nu eftersom att klockan är efter 00:00, så hade jag tänkt att städa. Ja jag började med badrummet men hann inte klart.

Vi åkte till Anna & Per för att gratulera Per och oj vad mycket mat vi fick! Först åt vi en jätte god morotssoppa som förätt, till huvudrätt fick vi ris och kött med sås och efterrätten bestod av chokladpudding, tårta, bullar, päronkonjakkaka och hallongråttor (orkade bara äta chokladpuddingen). Allt var super gott!

Charlie var trött hela kvällen och ganska gnällig men han kunde inte somna.

Något efter nio åkte vi hem och Charlie somnade ganska snabbt i bilen. På vägen hem hämtade vi upp Lars.

När vi kom hem la jag Charlie som somnade om omgående, sedan satt jag och pratade med Andreas och Lars tills dom gick vidare till en fest.

Sen dess har jag duschat och kollat tv & dator.


I morgon ska jag städa färdigt och julpynta. Lillill kommer hit och vi ska julbaka och gå på julmarknaden. I morgon blir det en juldag :P


// Sandra

Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards