Alla inlägg den 13 november 2010

Av Sandra Ljung - 13 november 2010 19:35

I går hade vi en hemmakväll framför idol med cola, chips, dipp och kaffe. Charlies gudfar Lars var också här och kikade på idol med oss.

Charlie somnade vid nio i går, han somnar alltid senare än vanligt när Andreas är hemma. Andreas jobbar ju kväll så han är bara hemma på helgerna när Charlie ska gåoch lägga sig.

Efter Idol kollade vi på en film och sedan gick vi och la oss.


I dag har Andreas jobbat, han åkte vid sex-sju tiden i morse. Så jag tänkte att jag skulle passa på att städa och göra fint här hemma samt laga en farsdagsmiddag (jag vet att det inte är farsdag i dag men i morgon åker jag till min pappa). Efter att jag hade dammsugit halva vardagsrummet så vart det något fel på dammsugaren! så typiskt! Men jag lyckades få det ganska fint hät hemma i alla fall.

En stund efter att Andreas kommit hem så käkade vi en mycket god middag, klyftpotatis, kyckling med afrikanska kryddor och currysås. Andreas fick ett farsdagskort av Charlie som vi har pysslat i hop i dag :)

För ungefär två timmar sedan åkte Andreas iväg för att umgås med sina kompisar och dricka öl.


Charlie red på Andreas axlar i dag, han skrattade och skrattade :P


Nu ligger jag i soffan, bloggar, tittar på tv och dricker Dr Pepper (älskar att det finns på stor flaska nu :P). Charlie somnade före sju i kväll så han kanske vaknar i natt.


Jag tror starkt att det spökar här hemma. I går när vi hade lagt oss så började datorn att låta, när jag gickför att kolla så var den av! (okej, den kanske kan låta ändå). I dag hörde jag att en lucka på skåpet slog igen (den var stängd så den måste ha öppnats först, eller så var det något annat). Charlie har en leksak som man kan spela in ljud på och sedan kan han tycka på en knapp och lyssna, jag spelade in "puss puss" på den i dag, en stund senare att jag och lekte med Charlie och när jag tyckte på leksaken så var det inget puss puss som hördes utan något annat typ läskit andningsljud. Jag sparde ljudet tills Andreas kom hem och han tyckte också att det var ganska mysko. Sedan när Andreas stod i duschen så upptäckte jag att ljuset i en ljushållare var uppochden vänt, och så var det inte i dag när jag dammtorkade där!

Jag måste erkänna att jag är lite rädd, men Andreas säger "jag tror att det finns en naturlig förklaring till allt", jag vet inte riktigt vad jag ska tro. men men det finns inte så mycket att göra åt saken, så jag får försöka tro att det är som Andreas säger.


Nu ska jag kolla på film och käka grönsaker & dipp :P


//Sandra

Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards