Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Sandra Ljung - 11 oktober 2010 17:31

Nu var det några dagar sedan jag skrev, men så blir det ibland.


I Fredags vart jag hemma. Andreas, jag och Charlie hade myskväll, lagade mat och kikade på idol.


I Lördags efter lunch åkte vi till Kilafors och hälsade på min farmor & farfar.

När vi kom hem igen, lagade vi mat och sedan kom två av Andreas kompisar och hälsade på.


I bilen på väg till Kilafors:



 


 


 


I går var vi hemma hela dagen. Jag städade ur bokhyllan som var jätte rörig innan. Andreas diskade en jätte disk och tvättade.

På kvällen kom Charlies gudfar Lars hit och hälsade på.

Charlie låg på golvet och lekte, där stod också en hink med vatten och rengöringsmedel i, som jag hade använt när jag dammtorkat. Plötsligt så hörde man ett splash, hela golvet och hela Charlie vart dyngsurt! så det var bara att duscha av Charlie och Andreas fick skura hela golvet. Det gäller att inte ha något vältbart på golvet när Charlie är i farten :P


I morse steg jag upp 05:30. Jag skulle med tåget klockan 07:00 till Gävle. Jag gjorde mig i ordning och sedan gick jag till tåget. Under tågresan så sov jag mest.

När jag kom fram till Gävle så gick jag till tandläkaren på slottstorget och där tog dom ur bågen som sitter på rälsen.

Sedan tog jag bussen till sjukhuset. Där fick jag först lägga mig i en operationssal, och dom gav mig lugnande, pencelin och alvedon, sedan fick jag ligga och vila i en kvart ungefär. Efter det gav dom mig bedövning, det är så obehagligt med bedövningssprutan när dom sticker den i tandköttet. När bedövningen hade värkat så la dom en pappersduk över mig, men hål vid munnen och så man fick ett litet kikhål. Sedan började operationen. Jag ska ju få en tandprotes, så i dag skruvade dom in en skruv i tandbenet, jag fick även sy. Det känns lite obehagligt att som har sytt i tandköttet, man kan se stygnen. Operationen gick bra och den gjorde inte ont, men efter gjorde det ganska ont.

Om åtta veckor så har det dom gjorde i dag läkt och då ska dom sätta dit en tand.

Pappa kom och hämtade mig på sjukhuset och sedan åkte vi till slottstorget igen, där satte dom tillbaka bågen.


På vägen hem i bilen somnade jag, trött av att ha klivit upp så tidigt och trött av det lugnande som jag fick.

Vi gjorde ett stopp hemma hos pappa, för att han skulle mata grisarna och jag tittade igenom böcker som pappa tänker göra sig av med, och tog några som jag ville ha.

Sedan skjutsade pappa mig hela vägen till Ljusdal. Det är tur att man har en sådan snäll pappa :)


När jag kom hem så ringde jag till Andreas mamma, som har varit barnvakt i dag och sa att jag var hemma. En halvtimme senare så kom Andreas föräldrar hit med Charlie. Det var snällt av dom att vara barnvakt och sedan skjutsa hem Charlie, så att jag slapp gå dit och sedan hem igen.

När Charlie kom hem så gav jag honom mat och efter det somnade han nästan direkt, han hade bara sovit en halvtimme på hela dan idag.


Det känns skönt att operationen är över. Förhoppningsvis är jag klar med tänderna innan nästa år :)

Jag trodde ju att allt skulle vara klart efter september, men så var det ju inte. Det tar tid att ändra på tänderna. Men hellre ett par år med tandställning, än fula tänder hela livet.


Tips!:


Tvättmedel som får kläderna att dofta super fräscht.



Jag har fått någon äpple & kanel toka! Perfekt kombination. Fungerar även bra som tvål :)


I kväll tror jag att det blir sängen tidigt, är ganska trött.


//Sandra

Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards