Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Sandra Ljung - 4 oktober 2010 22:22

I dag har jag varit trött och hängig hela dagen, inget har gått speciellt bra. Jag steg upp med Charlie i morse och gav honom frukost. Han brukar vanligtvis somna om igen en stund efter frukosten, men det gjorde han inte i dag. Han somnade när han låg på mig i soffan men så fort jag la ner honom i sängen så vaknade han igen.


När vi skulle gå till bvc var han fortfarande vaken, klockan 13:30 skulle vi vara där. Det vart ganska stressigt, när klockan var 13:25 stod jag nere i källaren och krånglade med vagnen. Jag fattade inte alls hur jag skulle göra för att få handtaget till andra sidan, även fast jag har gjort det tusen gånger, hjärnsläpp!


Vi kom i alla fall fram till bvc några minuter sen. Där träffade vi först tandhygenisten som berättade hur vi ska sköta Charlies tänder och vad vi ska tänka på.

Sedan vägdes och mättes han, nu väger han 9.260 kg och är 71 cm lång, stor pojken!


Resten av dagen har varit lugn, när vi kom hem från bvc somnade Charlie och en stund senare gick jag också och la mig. 17:45 vaknade vi igen, och när jag nyss hade gått upp och tittade på klockan så trodde jag att hon var kvart i sex på morgonen, haha. Men som sagt jag har varit väldigt trött och seg hela dagen.


Dopet!


I Lördags var det dop för Charlie.

Dopet började med att jag läste en dikt till Charlie. Sedan pratade prästen och jag läste en bön. Under dopet sjöng vi två psalmer, först en som jag inte minns vad den heter och sedan "Tryggare kan ingen vara". En tjej som heter Kajsa var där och sjöng två låtar som Andreas och jag hade valt ut, Send me an angel med scorpions och Det gåtfulla folket. Gudfar Lars hällde upp vatten och Gudmor Lillill tände dopljuset.

Charlie var jätte duktig under hela dopet, inget skrik eller gnäll, men lite bus. När Lillill höll honom så drog han i hennes hår och vägrade släppa, och sedan när han kom till mig så började han dra i mitt halsband, jag trodde nästan att vi skulle få plocka pärlor, haha.

Det var ett fint dop :)

Det kom ganska mycket folk, ca 50 stycken, släkt och vänner.


Jag, Charlie, Andreas, gudmor Lillill & gudfar Lars.


Här blir lilla Charlie döpt.

Charlie och gudfar.


Efter dopet gick allesammans till församlingsgården för att fika, det var hur mycket fika som helst! Bullar, knäckflarn, chokladbollar, gröna kakor, äppelkaka, bondkakor, chokladkakor, brysselkex och tårta.

Charlie fick jätte mycket paket. Andreas och jag öppnade dom på församlingsgården (Charlie sov under hela presentöppningen), Andreas läste korten och jag öppnade paketen. Super fina dopgåvor, Charlie har fått en hylla som nästan alla hans presenter står på :)


 

Linda hade gjort 5 sådana här super fina tårtor,

hon kan verkligen göra tårtor hon :)



Det var en stressig men bra dag, och kul att träffa alla :)


Jag är jätte tacksam över all hjälp vi har fått med dopet! För det vart verkligen ett jätte bra dop.


Det vart två tårtor över och jätte mycket fika. Så nu måste jag köpa fryspåsar! haha.



//Sandra

Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards