Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

jobb :)

Av Sandra Ljung - 30 mars 2011 20:44

Storasyster Emelie har klagat på att jag aldrig bloggar, så med det i åtanke skriver jag ett inlägg nu :)

Och Emelie, du ska också skaffa en blogg!;)


Nu orkar jag inte skriva detaljerat om alla dagar som har gått sen jag senast bloggade så jag drar varje dag lite kort!



Torsdag:

Första mötet på Arbetsförmedlingen.


Fredag:

Lillasyster Linda kom. Vi gick på nyöppningen av dollarstore och skrev rim på våra kvitton i hopp om att vinna ett presentkort på 1000kr.

Sedan åt vi våfflor med blåbärssylt och grädde för att hedra våffeldagen.

16:10 tog hon med sig Charlie på tåget till Bollnäs.

Efter det väntade och väntade jag tills klockan äntligen vart halv tio, då gick jag till romerska och där jag hade en helmysig badkväll med tjejerna.


Lördag:

Klippte mig och färgade håret.

Klockan 18:00 började yttligare en tjejkväll. Vi åt god mat, drack, spelade spel och satt i mörkret när earth our intäffade. Kvällen avslutades på krogen.


Söndag:

Bakisdag, lyckligtvis inte allt för bakis. Men dagen innehöll pizza som de flesta bakisdagar gör.

Tog tåget till Kilafors där pappa hämtade upp mig.

Åkte hem till pappa och där väntade Charlie, gud så mycket jag hade saknat plutten!

Efter att ha ungåtts lite med pappa så skjutsade han oss till mamma där natten spenderades.


Måndag:

Moster Camilla kom hem till mamma med en påse kläder som mamma & jag fick.

Sedan gick vi alla på en härlig promenad.

Kvällen spenderades i bastun med mamma.


Tisdag:

Åkte in till Bollnäs och sökte jobb på salonger.

18:00 började Lindas klassmiddag som mamma och pappa bjöd mig på. När vi kom fick vi en fördrink (päroncider med björnbär), Charlie fick ett litet glas hallonsoda, och som tilltugg fick vi friterad fetaost.

När vi satt oss till bords fick vi jätte gott olivbröd. Sedan kom förätten in som bestod av parmaskinka på en bädd av ruccolasallad. Huvudrätten bestod av potatiskaka, kolröra och fläskfilé med rödvinssås. Charlie fick klyftpotatis och fläskfié, men tyvärr var köttet för segt så han fick nöja sig med potatisen, vilket han gjorde gott och väl. Sist men inte minst kom efterrätten, pannacotta med jordggubssås, jordgubbe och en klick choklad. Det älskade Charlie, han åt upp hela sin och halva pappas, haha.

Allt var riktigt gott och man vart mätt för hel vecka kändes det som.


När vi kom hem till mamma hade jag ett missat samtal från en salong jag hade sökt jobb på tidigare under dagen. Jag ringde upp och på Måndag börjar min provanställning! :P Det ska bli så jäkla kul!


Onsdag:

Ja, idag.. jag, mamma och Charlie tog en promenad.

Pappa kom och hämtade mig och plutt och skjutsade oss sedan hela vägen till Ljusdal.

Andreas och två av hans vänner kom med en säng som jag och Andreas nu ska ha, betydligt större än vår gamla, från en 105 till en 180.

Charlie och jag vinkade från balkongen när pappa/morfar for hem igen.

Jag och Charlie träffade Lillill och tog en tur med henne på Ljusdal, jag köpte en ny barnvagn, en enkel sittvagn.

Ja och sen dess har tiden spenderats hemma.


Nu är jag trött och tänker snart gå och lägga mig, kan inte stava riktigt så det är lika bra att jag slutar här..


God natt


//Sandra

 
 
Ingen bild

Emelie

1 april 2011 17:40

Det var på tiden att du börjat blogga igen:) Men att jag ska börja blogga? Nee, det är nog inget för mig, har inte så mycket att blogga om mer än grisar. Och hur kul är de.. Haha.. Jag nöjer mig med att läsa din och andras istället :)

Hoppas det går bra för dig på måndag nu då. Åh grattis än en gång :)

Pusspuss älskar dig syster <3

Sandra Ljung

2 april 2011 20:26

haha ja men nu var det någon dag sen igen :P joo du måste, något mer än grisar har du nog att skriva om :) och annars kan det vara kul att läsa om vad grisarna hittar på för tok :P

Ja det hoppas jag med! Nervös som attan. Tacktack :)

Älskar dig med, pusspuss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Ljung - 23 april 2013 14:32

Kanske dags att väcka liv i bloggen igen. Nu var det läängesen jag skrev och mycket har hänt sen dess! Tittade på det senaste inlägget jag skrev och då hade Charlie åkt karusell för första gången, efter det var vi två gånger till furuvik den som...

Av Sandra Ljung - 21 juli 2012 18:08

I dag har jag, Charlie, William och svärmor varit på marknaden som just nu äger rum här i ljusdal. Charlie åkte karusell för rösta gången i sitt liv och han älskade det :) Efter marknadsbesöket bjöd svärmor oss på lunch på resturang. Under måltiden...

fia

Av Sandra Ljung - 20 juli 2012 23:11

I morse kom Charlie och väckte mig 5-halv 6. Eftersom att jag var jätte trött så tänkte jag att man kanske skulle piggna till lite om vi gick ut och tog med frukosten till en lekpark, men tyvärr blåste det alldeles för mycket så frukosten åt vi på ba...

Av Sandra Ljung - 15 juli 2012 22:27

             I går tog vi en spontantripp till hembygdsgården i Rengsjö där lillasyster Linda jobbar på cafét i sommar. Vi åt middag där, Charlie åt våffelbuffé, Andreas en macka med hemost och jag en utsökt ost & skinkpaj. Linda bjöd även Ch...

Av Sandra Ljung - 10 juli 2012 20:22

En vecka går otroligt fort, för fort! Nu är vi hemma från Gotland igen och det känns knappt som att vi varit där för att veckan gick så fort. Men vi hade det underbart hela veckan :)             Dag 1 mån 2/7Vid halv fyra tiden på morgonen...

Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards