Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Mässa

Av Sandra Ljung - 1 november 2011 09:33

Full rulle mest hela tiden den senaste tiden, och när allt varit lugnt har jag varit så himla trött!


Jag börjar från förra helgen! Då spenderade vi hela helgen hemma hos pappa. Vi firade min farbror som fyllde år, spelade monopol, hälsade på farmor och farfar. En riktig myshelg!


På söndagen firade vi Andreas farmor på växbokrog, väääldigt god mat! Sedan styrde vi kosan hem till Andreas farmor där vi avslutade dagen med kortspel och tårta.


På måndagen, ja vad hände då?


På Tisdagen lämnade jag Charlie på dagis (juste jag har slutat på salongen så nu går Charlie på dagis bara tre dagar i veckan). Under tiden Charlie var på dagis hjälpte jag Evelina att bygga monterväggar till trendmässan som var i Lördags.


Onsdag samma sak som på tisdagen nästan.

På Onsdagskvällen grattade vi Charlies farmor som fyllde år, där var vi bjuden på en utsökt soppa och tårta.


På Torsdagen byggde jag monterväggar igen.


På Fredagen var det fotografering på dagis. Jag lämnade Charlie och sedan gick jag hem och packade. På vägen tillbaka till dagis träffade jag Mathilda & Theo så dom slog följe till dagis. Vi hämtade Charlie och sedan följde vi dom till station, när deras buss anlänt kom Andreas och hämtade mig & Charlie. Vi åkte till Rengsjö för att lämna Charlie hos mamma & Leif.

Klockan 16:00 var jag i mässlokalen igen för att hjälpa till att fixa inför mässan. 23:00 var jag trött och hungrig hemma igen.


På Lördagen var det mässdagen. Jag och några fler tjejer skötte entrén, det var kallt men kul när det kom mycket folk! Vi var iklädd i en varsin onepiece för att reklamera fifty.

Mässdagen gick fort och på slutet av dagen fick vi behålla den onepiecen vi bar!

Klockan 18:10 satt jag på tåget på väg till Bollnäs. Mamma och Charlie hämtade upp mig på stationen.

Resten av kvällen spenderades framför tvn.


På Söndagen gick jag upp klockan 06:00 med Charlie, fast "egentligen" var ju klockan 07:00. Han fick rita lite och när mamma vaknade sa jag till Charlie att han skulle ge teckningen till mormor, och han sprang med armen utstäckt och teckningen i handen och gav mamma teckningen, sötplutt!

Mamma åkte och jobbade.

Senare under dagen ca 15:00 kom Andreas, strax efter kom Leif hem med en varsin "Bolles special".

20:30 var vi hemma i Ljusdal igen.


Nä nu måste jag gå snart, ska till amf och sedan hjälpa Evelina att ta ner monterväggar!



 




//Sandra


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Ljung - 23 april 2013 14:32

Kanske dags att väcka liv i bloggen igen. Nu var det läängesen jag skrev och mycket har hänt sen dess! Tittade på det senaste inlägget jag skrev och då hade Charlie åkt karusell för första gången, efter det var vi två gånger till furuvik den som...

Av Sandra Ljung - 21 juli 2012 18:08

I dag har jag, Charlie, William och svärmor varit på marknaden som just nu äger rum här i ljusdal. Charlie åkte karusell för rösta gången i sitt liv och han älskade det :) Efter marknadsbesöket bjöd svärmor oss på lunch på resturang. Under måltiden...

fia

Av Sandra Ljung - 20 juli 2012 23:11

I morse kom Charlie och väckte mig 5-halv 6. Eftersom att jag var jätte trött så tänkte jag att man kanske skulle piggna till lite om vi gick ut och tog med frukosten till en lekpark, men tyvärr blåste det alldeles för mycket så frukosten åt vi på ba...

Av Sandra Ljung - 15 juli 2012 22:27

             I går tog vi en spontantripp till hembygdsgården i Rengsjö där lillasyster Linda jobbar på cafét i sommar. Vi åt middag där, Charlie åt våffelbuffé, Andreas en macka med hemost och jag en utsökt ost & skinkpaj. Linda bjöd även Ch...

Av Sandra Ljung - 10 juli 2012 20:22

En vecka går otroligt fort, för fort! Nu är vi hemma från Gotland igen och det känns knappt som att vi varit där för att veckan gick så fort. Men vi hade det underbart hela veckan :)             Dag 1 mån 2/7Vid halv fyra tiden på morgonen...

Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards