Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

född för 21 år sedan

Av Sandra Ljung - 26 augusti 2011 22:34

I dag har jag haft en härlig födelsedag!

Dagen började med att hela familjen steg upp tillsammans. Andreas sprang ut till bilen och kom tillbaka med ett stort och ett litet paket. Först öppnade jag det stora och i det låg det ett par inlines! Helt oväntat, när jag var liten tyckte jag att det var jätte roligt att åka inlines men med åren har man glömt bort, men gud vad kul att åka inlines! I det lilla paketet låg det en fin parfym.


 


Innan jag hunnit gå till jobbet åkte Andreas & Charlie till sjukhuset. Plutten ramlade i går på dagis och slog armen. Han rörde inte armen på hela kvällen i går och om man kände på den så grinade han till. Jag och svärmor åkte in till sjukhuset igår och där sa dom att vi skulle komma tillbaka dagen efter och göra en röntgen. I morse när han vaknade var han pigg och kunde röra armen igen, men för att ta det säkra före det osäkra så åkte Andreas & Charlie till sjukhuset för en röntgen, allt var bara bra :)


I dag har det vart fullsmockat med kunder på salongen, sådana dagar gillar jag :)

Innan jag gick hem ikväll fick jag ett paket och klippningen och ögonbrynen som jag fick fixade i onsdags fick jag också i present! När jag kom hem öppnade jag paketet som innehöll ett presentkort på kläder. Väldigt generöst och snällt :)


Strax efter att jag kommit hem kom mamma, pappa och Linda. Av mamma och leif fick jag rosor, jag älskar röda rosor (vem gör inte?), och ett kuvert som innehöll ett kort och pengar, nu ska det handlas kläder :). Av Linda fick jag en parfym och kroppscrémer. Mamma hade med sig ett paket från mormor med, det innehöll en elegant ljushållare. Pappa hade ett stort paket med sig, i det låg det en cykelstol till Charlie, jag fattade först inte vad det var så jag sa "en bilstol" haha, men sekunden efter förstod jag vad jag fått. Jag frågade pappa om han trodde att man kunde sätta den på min cykel, jag har en cykel utan pakethållare som står hemma hos pappa, och han sa att det skulle gå.

Sedan kom Svärmor och Andreas farmor. Jag fick tre fina blommor i gröna krukor av svärmor och svärfar samt ett kort, jag läste kortet och det stod att dom hoppades att jag skulle få användning av min present, jag fattade inte riktigt då.

En stund senare kom Andreas pappa och med sig hade han en cykel! och då föll bitarna på plats, så nu ska Charlie få åka cykel till dagis så länge det går :)

Av Andreas farmor fick jag en fin trasmatta, mörkblå och svart, jag tror inte att jag har sett en sådan fin trasmatta nångång.

Sedan kom Andreas mormor och Andreas morbror. Av dom fick jag och Charlie matchande cykelhjälmar :)

Vi fikade i massor, först smörgåstårta. Efter det vart det fika, Linda hade gjort en fin tårta, Andreas framor hade med sig en äppelkaka, Andreas mamma hade med sig muffins och jag hade bakat bullar och chokladbollar igår. Glass hade Andreas mormor med sig men den orkade vi inte med. Ja det vart ett riktigt kalas!

Charlie somnade omedelbart i sin säng när jag la honom.


Innan jag la Charlie så satt han i soffan och åt glass bredvid sig hade han sitt nya alfons åberg gosedjur som han fick i dag, generös som han är fick alfons också smaka glass. haha.


I morgon ska jag jobba och sedan får det märkas vad dagen har att erbjuda :)


God natt!


//Sandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Ljung - 23 april 2013 14:32

Kanske dags att väcka liv i bloggen igen. Nu var det läängesen jag skrev och mycket har hänt sen dess! Tittade på det senaste inlägget jag skrev och då hade Charlie åkt karusell för första gången, efter det var vi två gånger till furuvik den som...

Av Sandra Ljung - 21 juli 2012 18:08

I dag har jag, Charlie, William och svärmor varit på marknaden som just nu äger rum här i ljusdal. Charlie åkte karusell för rösta gången i sitt liv och han älskade det :) Efter marknadsbesöket bjöd svärmor oss på lunch på resturang. Under måltiden...

fia

Av Sandra Ljung - 20 juli 2012 23:11

I morse kom Charlie och väckte mig 5-halv 6. Eftersom att jag var jätte trött så tänkte jag att man kanske skulle piggna till lite om vi gick ut och tog med frukosten till en lekpark, men tyvärr blåste det alldeles för mycket så frukosten åt vi på ba...

Av Sandra Ljung - 15 juli 2012 22:27

             I går tog vi en spontantripp till hembygdsgården i Rengsjö där lillasyster Linda jobbar på cafét i sommar. Vi åt middag där, Charlie åt våffelbuffé, Andreas en macka med hemost och jag en utsökt ost & skinkpaj. Linda bjöd även Ch...

Av Sandra Ljung - 10 juli 2012 20:22

En vecka går otroligt fort, för fort! Nu är vi hemma från Gotland igen och det känns knappt som att vi varit där för att veckan gick så fort. Men vi hade det underbart hela veckan :)             Dag 1 mån 2/7Vid halv fyra tiden på morgonen...

Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards