Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Nytt år!

Av Sandra Ljung - 2 januari 2011 20:05

Nu har jag inte skrivit på över en vecka. Jag har varit i Bollnäs så jag har inte gjort mig tid till att blogga något.

Jag tänkte att jag ska skriva lite kort om nästan varje dag.


Juldagen 26-12-10 :

Andreas, jag & Charlie åkte hem till min farmor & farfar i Kilafors. Där var även min nyaste lilla kusin Tyra som bara är ca två månader, hur söt som helst! Charlie fick ett musse pigg gosedjur av farbror Per, Susanne & Tyra.

Sedan styrde vi kosan hem till pappa där vi öppnade julklappar och åt julmat med pappa & Linda. Oj vad mycket julklappar det var, mest till Charlie. Han fick en pulka, en bobby car, leksaks hund, tåg, giraff, kläder ja det var en massa saker. Jag fick ett knivset av pappa med riktiga kock-knivar och på den största kniven stod mitt namn, jätte bra present! Något som man kommer att ha hela livet och jag hatar att stå i köket och kämpa med en trög kniv, tyvärr har jag inte hunnit testa dom än men i morgon :) Av Linda fick vi glas, vilket också var väldigt bra för vi har inga glas som passar ihop nästan. Sedan hade farmor & farfar och mina farbröder lämnat en massa paket som innehöll pengar, presentkort, sockar, köksvåg, chokladaskar och ja det är svårt att komma i håg allt!


 


Annandagjul 27-12-10 :

Det var tänkt att vi skulle åka till mamma i ganska hyfsad tid, men snön öste ner och vi var väldigt osäkra på om vi överhuvudtaget skulle kunna åka den dagen. Åt julbord hos pappa den dagen igen och tittade på lasse åberg filmer.

På kvällen lugnade det ner sig med allt snöande och vi lyckades att ta oss hem till mamma. Hemma hos mamma var även storasyster Emelie som hade kommit hem från Gotland dagen innan. Vi hade julklappsutdelning och jag var tomte.

Charlie fick ett pirattält, nappflaska, bilar, overall och ja som sagt det är svårt att komma i håg allt. Jag (och Andreas, vissa saker var till båda) fick tallrikar, ansalgstavla, bok, hudkrämer, nesscesär, klocka, presentkort, klippkappa, karlender, ja det var säkert något mer.

Sedan åt vi julmat igen.

Efter maten åkte Andreas hem till Ljusdal.


Måndag 28-12-10 :

Mormor, moster Carina & Janne kom hem till mamma & Leif. Vi fick julklappar, Charlie fick en badbok som ändrar färg i vatten och en träsak som man hamrar ner pinnar i. Jag fick en palett med 88 olika ögonskuggor.

Vi fikade och hade trevligt.

På kvällen åkte vi hem till pappa. Där tittade vi på film nästan hela kvällen.


Tisdag 28-12-10 - Onsdag 29-12-10 :

Vi var hemma hos pappa och tog det mest lugnt. Käkade pizza på hambogrillen en kväll och jag lovar att där gör dom de absolut godaste pizzorna! Vi tog ut Charlie i sin nya pulka en eftermiddag och han tyckte att det var kul, när jag stannade så började han att trycka med kroppen så att pulkan skulle åka framåt.

På Tisdagen upptäckte vi att Charlies första tand är på väg upp! Man hörde att det klinkade mot glaset när han drack.


Torsdag 30-12-10 :

Mamma kom och hämtade mig och mina systrar på förmiddagen för att ha en shoppingdag, Charlie fick stanna med pappa. Vi åkte först till dollar där köpte jag bara våtservetter och nå sminkpenslar. Sedan åkte vi till elgiganten där jag hittade en ny kamera, tyvärr ingen systemkamera men en vanlig digitalkamera med 12 megapixel och 5 zoom för endast 500kr, duger fint!

Sedan åkte vi in till stan där jag skjildes från min familj för att träffa Marze & Natha. Dom hjälpte mig att shoppa, bärhjälp och smakråd. Jag hittade en hel del, två stickade tröjor, armband, örhängen, hårsaker, bh, strumpbyxor och av misstag knästrumpor, jag trodde att det var leggings så dom måste jag byta in.

På kvällen när vi kommit hem från en lång dag på stan och efter att pappa kommit med Charlie så hade jag, Emelie & Linda spakväll. Jag klippte och blekte Emelies hår, sedan la vi ansiktsmasker och satte oss i bastun med en varsin öl. Mysigt var det och när vi var klar så var klockan mycket och det var bara att gå & lägga sig.


Nyårsafton 31-12-10 :

Andreas kom hem till mamma & Leif. Linda åkte till sin pojkvän sedan kom Siv, Valle & Perre. Vi åt tacos och hade det trevligt, jag låter bilderna tala för sig själv..


 



 

 


 


 

 

 


 


 


 

 


 

 

 



Lördag 01-01-11 :

en ganska seg dag, alla var rätt så trött. Jag var ganska pigg, tog det väldigt lugnt på nyår, men lite trött var jag ändå. Vi var inne hela dagen, kikade på tv åså. Pappa och Linda kom och hämtade Emelie.

Jag, Andreas & Charlie stannade hos mamma & Leif en natt till.


 


 


Söndag 02-01-11 (I dag) :

Vi steg upp, gjorde oss i ordning och käkade frukost. Sedan packade jag alla våra saker och vi begav oss hemåt. På ren hämtade vi upp min kusin Rebecka som följde med till Ljusdal för att bli klippt.

När vi kom hem kom Andreas föräldrar och hämtade Charlie och sedan åkte dom till Andreas farmor. Andreas åkte för att hjälpa en kompis med ett kylskåp och sedan åkte även han till sin farmor. Jag började att klippa Rebecka och när det var klart så var både hon & jag nöjd. Jag följde henne till tåget som gick 16:10.


 


Sedan gick jag hem och åt ett par mackor och vilade lite.

Ett tag senare kom Andreas & Charlie hem och med sig hade dom mat till mig, potatisgratäng och kött, väldigt gott!

Sen dess har vi nattat Charlie och Andreas åkte och tog en kaffe med en vän.

Nu är klockan tio över nio och Andreas kom precis hem så vi ska ha myskväll framför tvn.


//Sandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Ljung - 23 april 2013 14:32

Kanske dags att väcka liv i bloggen igen. Nu var det läängesen jag skrev och mycket har hänt sen dess! Tittade på det senaste inlägget jag skrev och då hade Charlie åkt karusell för första gången, efter det var vi två gånger till furuvik den som...

Av Sandra Ljung - 21 juli 2012 18:08

I dag har jag, Charlie, William och svärmor varit på marknaden som just nu äger rum här i ljusdal. Charlie åkte karusell för rösta gången i sitt liv och han älskade det :) Efter marknadsbesöket bjöd svärmor oss på lunch på resturang. Under måltiden...

fia

Av Sandra Ljung - 20 juli 2012 23:11

I morse kom Charlie och väckte mig 5-halv 6. Eftersom att jag var jätte trött så tänkte jag att man kanske skulle piggna till lite om vi gick ut och tog med frukosten till en lekpark, men tyvärr blåste det alldeles för mycket så frukosten åt vi på ba...

Av Sandra Ljung - 15 juli 2012 22:27

             I går tog vi en spontantripp till hembygdsgården i Rengsjö där lillasyster Linda jobbar på cafét i sommar. Vi åt middag där, Charlie åt våffelbuffé, Andreas en macka med hemost och jag en utsökt ost & skinkpaj. Linda bjöd även Ch...

Av Sandra Ljung - 10 juli 2012 20:22

En vecka går otroligt fort, för fort! Nu är vi hemma från Gotland igen och det känns knappt som att vi varit där för att veckan gick så fort. Men vi hade det underbart hela veckan :)             Dag 1 mån 2/7Vid halv fyra tiden på morgonen...

Presentation


Jag heter Sandra och bor i Ljusdal tillsammans med min sambo Andreas och våra söner Charlie & William.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards